zaterdag 19 februari 2011

Ontstoken haarvat

Zoon heeft iets roods op zijn oog, dat met de dag groeit. Het zit precies tussen zijn wimpers op zijn bovenste ooglid.
Even aangekeken, om te zien of het uit zich zelf zou weggaan. Dat deed het niet.
Het bleef groeien en nu heeft hij er niet alleen pijn van, maar ook hinder. Hij kan lastig met dat ene oog kijken.

Afijn. Drie dagen geleden de huisarts gebeld en gevraagd om een afspraak. De assistente vroeg me de uitstulping te beschrijving. Ik met mijn gebrek aan medische kennis beschrijf natuurlijk gewoon wat ik zie in huistuinenkeukentaal. Het was druk, zei de assistente en de jongen kon niet komen. Het ging waarschijnlijk gewoon om een puistje en die kon zelf wel uitknijpen.
Pardon? Het zit op het oog en zo onderhand bijna in het oog, ik weet niet wat het is en dan moet ik iets gaan uitknijpen???? Met een vervelende ontsteking als gevolg???
Oké...de assistente had wel tijd die dag of de volgende dag, dan kon zij er wel even naar kijken en zeggen wat ik moest doen.
Met alle respect, maar het gaat hier om mijn kind en ik zou graag willen dat de huisarts zelf er naar kijkt. Ik ben niet van plan te gaan beunhazen met de gezondheid van mijn kleuter. Als de huisarts diezelfde dag geen gaatje had en ook niet de volgende dag, dan maar donderdag. Liever een paar dagen later dan amateuristisch gedoe.
Daar deed ze erg moeilijk over. Uiteindelijk na een gesprek van zeker tien minuten kreeg ik dan een afspraak voor over twee dagen.
Vandaag dus. Aan het eind van de ochtend.

Normaal gesproken laat ik me zo onder de tafel lullen. Wat de verantwoordelijkheid voor een kind al niet met je kan doen.
Het spreekt krachten en zekerheden in je aan, die anders onzichtbaar liggen te wachten op een sterke impuls.





 
dit is van het internet, maar zo ziet het ongeveer uit
alleen wat feller rood, omdat hij al aardig rijp is, ook zijn zijn
wimpers helemaal aan de kant geduwd.








☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻

Nog even snel een update:   http://www.vkblog.nl/bericht/324742/G%2Adverd%2Amme%21%21%21%21%21        :

Ik had zojuist mijn man aan de telefoon, na twee dagen wachten op tegenbericht, heeft hij vandaag de chef gebeld om te vragen of hij ons mailtje uberhaupt wel ontvangen had.
Dat bleek wel zo te zijn en hij was erg boos. Boos dat ik, als partner me er mee had bemoeid, boos dat er een mail aan hem was gestuurd over het onderwerp. Waren we soms van plan geweest een dergelijke mail ook naar een hogergeplaatste te sturen, als hij voet bij stuk bleef houden???
Volgens lief hebben ze een uur aan de telefoon gehangen en heeft hij zitten luisteren naar de tirade van een Man die zichzelf erg belangrijk vindt.
Zodra lief een gaatje zag, gaf hij hem te kennen dat de argumenten niet steekhoudend waren en dat hij niet van plan was zich daarna te voegen. Kwamen ze er samen niet uit, dan zou hij inderdaad naar de directeur stappen voor bemiddeling.
Dit was blijkbaar het sein waarop Meneer Chef had gewacht. Binnensmonds gaf hij hem te kennen dat hij die anderhalve dag extra kon krijgen...
Lief verstond hem niet en vroeg het te herhalen...
Opnieuw een soort grom...waar hij toch echt uit kon op maken dat het in orde was.

Dus...we gaan pakken!!!!!
Eindelijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten